Flores & Semuc Champey

8 april 2016

Tikal, wat is het daar mooi en wat zijn de tempels toch gigantisch groot. Lopend door de jungle, met apen die zo hard schreeuwen dat je denkt dat er een T-rex op je afkomt, kom je de ene na de andere tempel van de maya's tegen, en als je dan denkt dat ze niet groter kunnen dan heb je het mis en sta je telkens weer versteld. Gelukkig voor ons was het die dag wat bewolkt en was het niet super heet om de tempels op te klimmen.

De dag na Tikal gingen we samen met de andere backpackers naar Semuc Champey. Na een 10 uur durende busrit, kwamen we aan bij ons hostel in Lanquín, een klein plaatsje naast Semuc, midden in de bergen met uitzicht waar ik elke dag nog versteld van sta. De eerste echte dag daar hebben we niet veel gedaan, we zijn even naar het stadje gelopen, wat nog een hele klim was berg op en af, om vervolgens de rest van de dag lekker bij het zwembad te zitten. Gisteren gingen we dan naar Semuc Champey. De weg er naartoe leek af en toe wel een achtbaan, staand in een truck heuvel op en af, maar daar werd het uitzicht niet minder op. In Semuc aangekomen, gingen we eerst weer een cave walk doen. Ieder kreeg een kaars in zijn hand, en toen moesten we gaan lopen. Aan het eind van onze wandeling was er een rots waar je vanaf kon springen, in het donker niet wetende waar je zou belanden. Nou dit is zoveel enger dan bungeejumpen, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Uit de cave, gingen we naar een waterval om vervolgens in banden de rivier af te gaan. Daar lagen we dan heerlijk in het zonnetje in een band, met jongetjes van 10 jaar die om 10 uur sochtends ons bier probeerde te verkopen. Nadat we vervolgens een stevige lunch hebben gehad ging de klim naar de lijmstenen brug met op de top verschillende lagen water van de waterval beginnen. Het leek wel 40 graden, en na een uur wandelen kwamen we dan ook doorweekt op de top aan. Vervolgens gingen we in de verschillende waterpools zwemmen, en belandde we in een mini grot. Hoe dit precies eruit zag is moeilijk te omschrijven, maar stel je maar voor dat je alleen soms via je neus kon ademhalen omdat je mond al onderwater zat.

Nu vandaag is het weer ff een relaxed dagje. Morgen vertrekken we naar Antigua om daar onze eerste vulkaan te gaan beklimmen!

1. Paola:
    8 april 2016
    Staand in een truck???? Alleen maar door je neus adem kunnen halen...... Fijn dat je het leuk hebt. Het is daar vast prachtig. Dikke dikke kus!